beatbattenbanner 2018

Inloggen voor teams

Team 10 Blog

Zaterdag, 20 januari 2018

Voor het eerst konden we lekker rustig aan doen. We werden pas om 9.00 uur aan het ontbijt verwacht. Lekker relaxed!

Om 10.00 uur onze rit gestart. De sneeuwlandschappen verlaten en met veel regen onderweg zuidwestelijk gereden in de richting van Birmingham en via de kustlijn langs Portsmouth, Brigthon naar Folkstone waar we overnachten in een hotel.

Onderweg ook nog een aantal puzzelpagina's proberen op te lossen: zoek de kastelen en de landen waarin ze liggen.

Morgen het kanaal over richting Nederland.

Vrijdag, 19 januari 2018

Vandaag weer Zuidwaarts gereden van Schotland naar Engeland via de Nationale parken Loch Lomond & The Trossachs, Galloway en Lake District. Door prachtige witte landschappen die ooit filmdecor waren voor de James Bond film Skyfall en Harry Potter.

Ook nog geld gescoord voor ons goede doel terwijl we enkele dames hielpen bij het uit de sneeuw graven van hun auto. Voor wat hoort wat!

Onze etappe eindigde vanavond in het Village Hotel in Blackpool. Lekker luxe!

Vandaag zo'n 730 km gereden met 500 km in de sneeuw, waarvan 200 km met zeer slechte sneeuwcondities. In Nederland zou men daar code PAARS voor afgeven!

Totaal inmiddels 5400 km op de teller.

Donderdag, 18 januari 2018

Vandaag een speciale dag ............. Berry zou vandaag 25 jaar zijn geworden.

Het hele team heeft vandaag met veel aandacht voor Berry de etappe gereden. Dank jullie wel daarvoor!

Vandaag en gisteren hebben we de North Coast 500 gereden. De Route 66 van Schotland. Uitgestrekte gebieden, prachtige landschappen en heel weinig mensen. We overnachten vandaag in een kasteel in Dingwall.

Woensdag, 17 januari 2018

Na de rustdag weer op pad. Vroeg uit bed en om 3.40 uur gestart.

De etappe begint rustig, maar dat blijft niet zo! We rijden van Milton Keynes in Engeland naar John 'o Groats, het meest Noordelijke puntje op het vaste land van Engeland. Onderweg komen we door de prachtige steeds witter wordende Nationale parken van Engeland en Schotland.

Onze eindbestemming John 'o Groats ontleent zijn naam aan een Hollander, Jan de Groot, die in 1496 het veerrecht kreeg tussen Schotland en de Orkney-eilanden van de koning van Schotland.  Bijzonder is ook dat er geen bomen groeien.

Na het passeren van de grens tussen Engeland en Schotland nemen de sneeuwhoogten toe, wordt de omgeving witter en de wegen moeilijker begaanbaar. Het is uitdagend rijden voor chauffeur Bert en navigator Kees.

Vandaag zijn we ruim 14 uur onderweg geweest en hebben we 1100 km op de teller staan. Het was een uitdagende dag voor mens en machine, die ons een onvergetelijke herinnering rijker heeft gemaakt. We keep it in our minds!

Thank you England en Scotland!

Dinsdag, 16 januari 2018

Vandaag ........ rustdag! Na het ontbijt op weg naar de fabriek van het Red Bull Racing Team voor een rondleiding door de fabriek en ontmoeting met teambaas Christian Horner.

Wat een indrukwekkend gebeuren! In de fabriek werken 800 mensen, de wagens worden er ontwerpen, getest en gebouwd. De medewerkers zijn nu druk aan de slag met het model 2018.

We mochten veel zien, maar ...... geen foto's maken. Alles is top secret!